Mobil-reklamer for milliarder

Ifølge en ny rapport vil mobil markedsføring blive den næste store trend med et budget på over seks milliarder kroner i 2006. Rapporten bakkes op af dansk mediebureau.

Mobilen vil inden for få år afløse internettet som det store medie for markedsføring, og allerede i 2006 vil mobil markedsføring få et gennembrud. Det fremgår af en ny rapport fra analyseinstituttet Visiongain, der spår, at vi vil se et væld af nye, kreative mobilannoncer i 2006. Det skriver Berlingske Tidende.

»Fra 2007 vil de store brands vide, hvad der virker, og mobilannoncering vil i 2008 blive mainstream,« hedder det i rapporten fra Visiongain, der har specialiseret sig i 3G-telefoni og smartphones.

Ifølge det danske mediebureau Carat Interactive rummer mobilen og andre bærbare medier et hidtil uudnyttet potentiale til at blive fremtidens reklamemedie.

»Internettet boomer lige nu og er det nye store medie for annoncører, hvorimod mobil-markedsføring stadig er ukendt land for de fleste. Men alle har i dag en mobil liggende i lommen, og forstår man at bruge mediet markedsføringsmæssigt, er potentialet kæmpestort. Ikke mindst i forhold til de unge,« siger Uffe Henriksen, der er New Media Director hos Carat Interactive.

I 2005 udgjorde markedet for mobil markedsføring i Europa og USA 1,58 milliarder kroner, men ventes allerede i 2006 at overstige seks milliarder kroner.

Her i Danmark blev der sidste år brugt mellem 20 og 30 millioner kroner på rene mobilkampagner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere