Efter kritik af TDCs manglende varsling om prisforhøjelser og overtaksering af sms-tjenester kræver forbundsombudsmand Hagen Jørgensen nu et fælles regelsæt for teleselskaberne, skriver Berlingske Tidende.
Sammen med telebranchen vil forbrugerombudsmanden nedskrive et sæt fælles regler for behandling af kunderne, abonnementsvilkår og markedsføring.
»Der har jo været lidt wild west over telebranchen i flere år. Indtil sidste år var der en særlig lovgivning om forbrugerforhold på teleområdet, og derfor førte IT- og Telestyrelsen tilsyn med selskaberne. Efter liberaliseringen af lovgivningen opstod problemstillingen om, hvem der egentlig førte tilsyn,« siger Hagen Jørgensen.
Både IT- og Telestyrelsen, Konkurrencestyrelsen og Forbrugerstyrelsen ventes at deltage i arbejdet med at nedfælle retningslinierne.
Det nye regelsæt for teleselskaberne skal ligge klar inden udgangen af året.