Mobiltelefon-opkald fra udlandet kan være en dyr fornøjelse, men danske Miralix har nu udviklet en callback-løsning, som kan hjælpe virksomheder med at reducere denne udgiftspost.
Løsningen fungerer ved at medarbejderen i udlandet sender en sms-besked med det telefonnummer, som man vil ringe til. Beskeden sendes til et sms-modem, der er forbundet med Miralix-softwaren og virksomhedens telefonanlæg.
Telefonanlægget ringer medarbejderen op og etablerer derefter forbindelse til den ønskede person.
»Jeg har tit selv ærgret mig over de minutpriser mit firma har skullet betale, når jeg har ringet fra udlandet. Det er jeg ikke ene om at være. Det var en blanding af egne oplevelser og et udækket behov fra kunder og samarbejdspartnere, at vi fandt på at udvikle sms løsningen, Miralix SMS Gateway CallBack,« siger direktør for Miralix, Preben Kirkeby.
Den faktiske besparelse afhænger af, hvor i verden der ringes fra og hvor længe samt hvilken aftale virksomheden har med sin teleudbyder, men Miralix mener at der er potentiale for at spare mange penge.
»Vi har hørt om virksomheder, der bruger omkring 100.000 kr. pr. kvartal på roaming. Det er derfor hensigtsmæssigt at kunne minimere denne udgift uden at skulle skære ned for samtaletiden,« siger Preben Kirkeby.