Forskere fra Harvard University har fulgt trafik-udviklingen på 160 nyhedsorienterede websites over en periode på et år og konstaterer at de traditionelle dagblade mister læsere - både på print og på nettet. Det samlede oplag for alle dagblade i USA er faldet med 3 procent i det sidste år, og deres websites har også færre besøgende end for et år siden. De eneste aviser der kan notere en fremgang er New York Times, Washington Post og USA Today.
Tv-stationer som CNN, NBC og Fox klarer sig til gengæld godt på nettet og kan notere en trafikfremgang på 30 procent i gennemsnit på deres websites det sidste år. Det samme gælder mindre lokale tv- og radiostationer, selvom deres vækst ikke er helt så stor som hos de store nationale stationer.
Men ellers er det sites som Google, Yahoo, digg.com og newsvine.com, der har den største vækst i trafikken. Digg.com er således vokset fra to til 15 millioner månedlige brugere på et år. I gennemsnit er trafikken til de såkaldte community-websites vokset med 16 procent, mens blogs kan notere en fremgang på 6 procent.