CBB Mobil dumper prisen på GPRS

Forleden barberede CBB Mobil prisen på MMS-beskeder. Nu vil selskabet tilbyde 25.000 af sine kunder GPRS til 9,99 kr. pr. megabyte. Langt under konkurrenternes priser.

CBB Mobil satser yderligere på at starte en priskrig. Nu presser selskabet prisen på GPRS dataoverførsel: Gratis abonnement og 9,99 kr. pr. megabyte der overføres. Tilbuddet til kunderne gælder fra den 1. november, hvor CBB Mobils testperiode med gratis GPRS udløber. Og det gælder kun de første 25.000 kunder.

»Det har krævet hårde forhandlinger med vores netleverandør at få prisen derned, og derfor kan vi desværre ikke tilbyde den lave pris til andre end de 25.000 første kunder,« siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil.

Så sent som i sidste uge dumpede teleselskabet prisen på multimediebeskeder, med en kraftig antydning om at de øvrige teleselskaber havde dannet et priskartel.

»Der er ingen tvivl om, at de andre mobilselskaber er yderst varsomme med at konkurrere på dataprodukter. De er interesserede i at holde priserne kunstigt oppe så længe som muligt. Jeg håber, at vores initiativer med at sænke prisen på MMS-beskeder og GPRS markant er med til at sikre, at de danske mobilkunder ikke betaler unødigt meget for fremtidens mobilteknologi,« siger Teddy Søgaard Pedersen.

Hos konkurrenten Telmore koster et GPRS-abonnement 40 kr. om måneden og 18,75 kr. per overført megabyte data.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S