Facebook sparker brugere ud uden forklaring

Brugere af Facebook, der føler sig uretfærdigt sparket ud, må brokke sig på en helt anden hjemmeside.

Brugere af Facebook, der er blevet deaktiveret for at chikanere andre brugere, kan ikke brokke sig direkte til Facebook, men må i stedet gå ind på hjemmesiden www.getsatisfaction.com for at få luft for deres vrede. Facebook har ikke som andre hjemmesider oprettet en officiel kanal for klager.

Indtil videre har omtrent 40 personer derfor brokket sig via den uofficielle klageside, skriver PC Advisor.

Tom McPeek er en af de brugere, der har fået sparket af Facebook. Ifølge ham sendte Facebook en mail, hvor der stod, at hans konto var blevet deaktiveret på grund af misbrug.

»Jeg ved, at jeg ikke overtrådte betingelserne,« hævder Tom McPeek.

Ifølge Facebook kan man misbruge gennem uønskede beskeder, venne-forespørgsler, pokes eller andre tjenester.

»Vi vil ikke på nogen måde kunne reaktivere din konto. Denne beslutning er endelig,« stod der i slutningen af mailen til Tom McPeek.

Ifølge direktøren for www.getsatisfaction.com er det fint, at Facebook forhindrer spam og chikane, men det er derimod et problem, hvis Facebook ikke behandler og informerer brugerne ordentligt.

»Det er det, vi i virkeligheden kritiserer - hvordan et selskab interagerer med deres kunder,« mener brokkesidens stifter Thor Muller.

Han har lavet en liste over de mest hyppige årsager til, at brugere bliver deaktiveret hos Facebook.

Læses lige nu

    Politiets Efterretningstjeneste

    Sektionsleder for Systemer i PET

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Data Management Consultant

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S