Webhotellet Surftown har i længere tid ført en kampagne på sin firmablog for at gøre opmærksom på sine nye forbedrede kundeservice.
Men da Surftown begyndte at nævne konkurrenternes navne og pege på deres mangler og mulige lovovertrædelser, gik firmaet for vidt.
Det mente One.com, der endte med at true med fogedforbud mod Surftowns blog. One.com følte sig hængt ud af en konkurrent.
Nu har One.com fået held til at give sin konkurrent mundkurv på. Surftown har fjernet de blogindlæg, som faldt konkurrenten for brystet.
Men at de kritiserede indlæg nu er forsvundet skyldes ikke, at One.com har fået rettens ord for, at der er foregået noget kritisabelt.
»Vi gider bare ikke at bruge tid på at procedere nede i byretten. Det er simpelthen spild af tid,« siger Thomas Folmann, der er marketingschef i Surftown.
Så i har bare givet op?
»Vi har bestemt ikke givet op i forhold til at rydde op i branchen, til at ringe Forbrugerombudsmanden op og i forhold til at gøre opmærksom på vilkår i branchen, der er decideret cowboy-agtige,« siger Thomas Folmann.
Han stiller sig tilfreds med, at de kritikpunkter, som han har rejst over for One.com lever videre andre steder på nettet.
»Men jeg er forundret over One.coms fremfærd - det virker som om, at de vil fortie tingenes tilstand fremfor at tage debatten og være med til at udvikle branchen. Det sidstnævnte ville klæde dem bedre i kraft af deres rolle som Danmarks største webhotel,« mener Thomas Folmann.