Call Me har ryddet op efter Debitel

Call Me, der har overtaget teleselskabet Debitel, har i samråd med Forbrugerombudsmanden ændret markedsføringen, så den overholder reglerne. Call Me har også løst de klagesager, som Debitel efterlod, da Call Me overtog deres kunder.

I løbet af det sidste år er bunken af sager mod det tidligere Debitel vokset hos Forbrugerombudsmanden. Nu er selskabet overtaget af Call Me A/S, der bestræber sig på at sikre, at de overholder markedsføringsloven og teleretningslinjerne.

"Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med Call Me om at sikre, at selskabet fremover overholder reglerne," siger forbrugerombudsmand Henrik Øe.

Forbrugerombudsmanden modtog blandt andet klager over, at Debitels oplysninger om mindstepris ikke svarede til den pris, forbrugerne betalte.

Forbrugerombudsmanden har været i dialog med Call Me A/S om ulovligheder og problemer i markedsføringen, og om mulige løsninger. Call Me har efterfølgende foretaget forskellige kommunikationsmæssige ændringer i markedsføringen.

Call Me har desuden meddelt Forbrugerombudsmanden, at de helt stopper med visse typer af markedsføring og fremgangsmåder, som Debitel benyttede sig af.

Call Me har også løst de klagersager, selskabet selv overtog fra Debitels kunder samtidigt med, at de overtog virksomhederne. Sagerne hos Forbrugerombudsmanden er afsluttet med en indskærpelse til Call Me A/S om at overholde markedsføringsloven og teleretningslinjerne fremover.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere