Sony gør Aibo til fotomodel

Robotten Aibo bliver centrum i Sonys nye reklamestrategi. Fremover skal plastichunden reklamere for Sonys produkter på tryk, på tv og i biografen.

Sonys meget omtalte robothund Aibo bliver nu mascot for elektronikfirmaet. Undersøgelser, foretaget i flere store europæiske lande viser, at forbrugerne er begejstrede for Aibo - fordi den repræsenterer avanceret teknologi, der også indeholder et følelsesmæssigt element.

Danskerne kan opleve Aibo på TV3 allerede i denne uge, i en reklamefilm, der er udviklet til brug i sammenhæng med VM i fodbold. Senere vil Sony udsende en biografreklame for den nye Net MD Walkman med Aibo i hovedrollen.

"Det skønne ved denne form for annoncering er enkelheden. Det handler altsammen om vores produkter, og Aibo sætter os i stand til at skabe synergi mellem dem, når den tilføjer charme og personlighed til de produkter, som den sættes i forbindelse med. Ingen af vores konkurrenter har et produkt som Aibo, og det er klart en fordel for os," siger Marketingdirektør i Sony Nordic og Direktør for Sony Danmark Henrik Kaas.

På Sonys hjemmeside vil man kunne opleve alle Aibo reklamerne i levende billeder.

Link:

  • Sony Aibo Campaign Homepage
  • Læses lige nu
      Computerworld Events

      Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

      Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
      Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
      Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
      Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

      Sikkerhed | København

      Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

      Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

      Andre events | København

      Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

      Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

      Sikkerhed | Aarhus C

      Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

      Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

      Se alle vores events inden for it

      Navnenyt fra it-Danmark

      Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

      Christian Kamper Garst

      Enterprise Rent-A-Car

      Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

      Katrine Køpke Rasmussen

      Norriq Danmark A/S

      Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

      Jimmi Overgaard

      Netip A/S

      Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

      Hans Christian Thisen

      Norriq Danmark A/S