Det er måske ikke den bedste timing, men svenske Campadre åbner nu filialer i sine tre nabolande.
Campadre er nemlig en indkøbsportal for forbrugere med hang til dyre mærkevareprodukter. I øjeblikket kan man for eksempel købe produkter påklistret mærkerne Tretorn, Acne, Calvin Klein og Vivenne Westwood.
Men grunden til, at Campadre alligevel kan tænkes at få fat i det danske publikum i en krisetid, er, at Campadre-konceptet fungerer som en indkøbsforening. Det vil sige, at tjenesten lover rabatter, hvis man køber produkterne i flok. I bedste fald kan man håbe på besparelser på 70 procent af udsalgsprisen - til gengæld skal man beslutte sig inden for få dage. Så bliver tilbuddene fjernet igen.
Siden åbnede i dag kl 14.00 i Danmark.
Bag Campadre står IT-entreprenøren Krister Mossberg, som også var med til at starte CityMail i Danmark.
"Medlemsbaserede shopping communities er en af de hurtigst voksende trends i Europa. Vi giver vores medlemmer adgang til eksklusive brands og produkter til rigtig gode priser, helt op til 70 procent under den ordinære salgspris," udtaler Krister Mossberg.