10 Mbit til 299 kroner.
Sådan lyder prisen på Telmores dyreste bredbåndsprodukt, og dermed kommer der endnu mere konkurrence på det danske bredbåndsmarked.
Lavprisselskabet åbnede i dag op for tilmelding til det seneste skud på stammen: ADSL-forbindelser.
Teleanalytiker John Strand har tidligere opfordret Telmore til at tilbyde bredbånd, så han mener, at beslutningen er fornuftig.
»Telmore har jo et stort kundesegment. Især et stort ungdomssegment, som TDC har svært ved at få fat i. Det er det helt rigtige, TDC og Telmore gør nu. De skulle bare have gjort det for tre år siden. Men den gang sad der en anden ledelsen i TDC, der ikke mente, at Telmore skulle bruges til sådan "noget pjat",« siger John Strand.
Ifølge Strand vil Telmores nye produkt sætte yderligere gang i konkurrencen og få priserne på bredbånd til at dale i Danmark, men han mener ikke, at bredbåndsmarkedet er så interessant, som det var for få år siden. Mange har købt forbindelser, og kundetilvæksten kommer oftest, når folk flytter adresse.
Telmore har i forvejen annonceret, at selskabet lancerer mobilt bredbånd med flatrate abonnement ved udgangen af marts.