Danskerne er en interessant målgruppe for annoncørerne på nettet.
Det kan man måle i antallet af anvendte annoncekroner.
I den nyeste opgørelse ligger Danmark på en tredjeplads efter Storbritannien og Norge.
Det vil sige, at der i Danmark annonceres for 814 kroner per internetbruger - mod 427 kroner i 2006. I Storbritannien og Norge er tallet oppe på 990 kroner per internetbruger.
Opgørelsen omfatter kun 16 europæiske lande. Men når man sammenligner de europæiske lande og USA, ligger Danmark foran USA, hvor der bruges 683 kroner per bruger i netannoncer.
»Vi er et lille marked sammenlignet med USA, når man ser på omsætningen, men når det kommer til brugen af nettet som annoncemedie, er vi altså nu et pænt stort skridt foran. Det slår en gang for alle fast, at Danmark er et meget modent og veludviklet marked for netannoncering,« siger Christian Peytz, der er formand for FDIM.
Den europæiske opgørelse er lavet af IAB Europe, som den danske brancheforening FDIM (Foreningen af Danske Interaktive Medier) er medlem af.