Brancheorganisationen Multi Medie Foreningen (MMF) fortæller at det danske marked for computerspil er i hastig vækst. Det afspejler udviklingen på verdensplan, hvor spil i de seneste år har været den hurtigst voksende branche inden for underholdningsindustrien.
Formanden for MUF, Claus Due, mener at de fleste mennesker har fået øjnene op for, at games er både sjove og lærerige, og ikke noget som kun dyrkes af "nørder" for nedrullede gardiner.
»At games har etableret sig som en del af den brede underholdningsindustri, kan vi da også se på games branchens vækst de seneste år. Vi oplevede fra 2001 til 2002 en vækst i det danske marked på ca. 16 procent, og det er games branchen, som er spydspids, når det gælder vækst, nytænkning og teknologiske landvindinger inden for underholdningsindustrien,« siger han.
Blandt MUF's medlemmer er Electronic Arts, Nordisk Film Interactive, PANVision, Ubi Soft, Microsoft, Take2 og Bergsala. Foreningen har netop åbnet en ny hjemmeside på www.multimedieforeningen.dk.
»Formålet med hjemmesiden er at skabe et forum, hvor medier, retailere og gamere kan finde informationer om games branchen,« siger Claus Due.