Microsoft satser også på tv-annoncering

Microsoft har opkøbt Navic Networks, der hjælper annoncører med at skræddersy reklamer til tv. Annonceforretningen skal styrkes ved at dække flere platforme.

Microsoft håber på at kunne opbygge en internetservice, der kan tilbyde annoncering på tværs af flere forskellige platforme, inklusiv online-services, internetsøgninger, videospil og tv. Det skriver Wall Street Journal.

Et af de første skridt i denne strategi er opkøbet af Navic Networks, som blev grundlagt i slutningen af 1999. Firmaet hjælper annoncører med at udfærdige og optimere tv-reklamer, så de rammer den ønskede målgruppe bedst muligt. Dette sker blandt andet via indsamling af data såsom demografi, geografi og andre seer-karakteristikker.

Ifølge Wall Street Journal satser flere internetselskaber efterhånden på, at annoncesalget kan blive mere effektivt ved at tilbyde en bred vifte af platforme, heriblandt radio og tv. Allerede sidste år bevægede Google sig i denne retning.

Navic Networks' 82 medarbejdere vil fortsætte med at arbejde i firmaets hovedkvarter i Waltham, Massachusetts.

Aftalens finansielle betingelser er ikke blevet offentliggjort.

Mere om samme emne

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job