For tredje år i træk er Google udpeget som verdens mest værdifulde varemærke. I den seneste brand-måling fra analysefirmaet Millward Brown kommer Google ind på en klar førsteplads med en værdi på intet mindre end 100 milliarder dollar - dermed er Google det første selskab til at knække denne grænse.
På andenpladsen kommer Microsoft med 76,2 milliarder dollar og Coca Cola ligger som nr. 3 med 67,6 mia. dollar.
I forhold til sidste års måling er der fremgang for de virksomheder, som tilbyder produkter der kan bruges hjemmefra. Amazon, hvor man kan bestille alskens varer uden at forlade hjemmet, har således haft en fremgang på 85 pct., og eBay kan også notere en vækst på 16 pct.
Nintendo er hoppet ind på listen over de 100 mest værdifulde brands for første gang og lander straks på en 32. plads.
Men der er også fremgang for telesektoren, hvor Vodafone kan registrere en vækst på 45 pct. og nu ligger blandt de 10 mest værdifulde varemærker i verden.