Google er verdens mest værdifulde varemærke

Google er det første varemærke med en værdi på mere end 100 milliarder dollar.

For tredje år i træk er Google udpeget som verdens mest værdifulde varemærke. I den seneste brand-måling fra analysefirmaet Millward Brown kommer Google ind på en klar førsteplads med en værdi på intet mindre end 100 milliarder dollar - dermed er Google det første selskab til at knække denne grænse.

På andenpladsen kommer Microsoft med 76,2 milliarder dollar og Coca Cola ligger som nr. 3 med 67,6 mia. dollar.

I forhold til sidste års måling er der fremgang for de virksomheder, som tilbyder produkter der kan bruges hjemmefra. Amazon, hvor man kan bestille alskens varer uden at forlade hjemmet, har således haft en fremgang på 85 pct., og eBay kan også notere en vækst på 16 pct.

Nintendo er hoppet ind på listen over de 100 mest værdifulde brands for første gang og lander straks på en 32. plads.

Men der er også fremgang for telesektoren, hvor Vodafone kan registrere en vækst på 45 pct. og nu ligger blandt de 10 mest værdifulde varemærker i verden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere