Danske mobilkunder utilfredse med teleselskaber

Teleselskaberne er for dårlige til at løse kundernes problemer, viser en ny dansk undersøgelse af kundetilfredsheden.

En ny undersøgelse fra Handelshøjskolen i Århus viser at 15 procent af de danske mobilkunder har klaget over deres teleselskab mindst tre gange i det sidste år. Kunderne mener generelt, at kvaliteten af selskabernes produkter og service er svær at gennemskue.

Teleselskabet Telmore klarer sig bedst i undersøgelsen med flest tilfredse kunder.

»Mere overraskende er det, at Sonofon, der har været blandt de bedst placerede teleselskaber, nu har taget et styrtdyk i kundetilfredsheden. Telia og Orange, der fusionerede 1. januar 2005, har derimod opnået størst fremgang blandt alle selskaberne i undersøgelsen,« siger lektor Jacob Eskildsen fra Handelshøjskolen i Århus.

Målingen Dansk KundeIndex bruger en model til måling af kundetilfredshed, der er udviklet på initiativ af EU-Kommissionen og bruges i 12 europæiske lande.

»Noget tyder på, at mobilselskaberne skal blive bedre til at håndtere klagerne. De kunder, der har klaget, har i gennemsnit klaget 3,5 gange, så de har ikke fået løst deres problem første gang. Og klagerne er markant mere utilfredse med deres teleselskab end de øvrige kunder. Sådan behøver det ikke at være,« siger Jacob K. Eskildsen til MetroXpress.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere