Dag et for Bibob

Trods tekniske problemer fik Frank Rasmussens nye teleselskab 5000 kunder på de første ti timer efter åbningen.

I går klokken 11.30 åbnede mobillavprisselskabet Bibob sluserne for kunderne, der strømmede til fra første fløjt.

Med åbningstilbud som en startpris på 139 kroner var der godt 5.000 kunder efter 10 timer.

Der skulle ikke herske nogen tvivl om, hvad Bibob og Frank Rasmussen vil. De vil frem i verden, og deres skridt skal tages med syvmilestøvler. Selskabet kom på banen i går med priser der lyder på 1 øre per sekunds tale, 10 øre per SMS, 0 kroner i opkaldsafgift og 0 kroner i abonnement - så enkelt er det.

Selve opstarten kunne kundemæssigt ikke blive meget bedre, da allerede 20.000 brugere havde tilmeldt sig nyhedsbrevet, så de var klar når lanceringen gik i luften. Men ved opstarten opstod der lidt tekniske problemer, der betød flere måtte vente i en lille halv time på tilmelding. Og det satte lidt skår i glæden hos stifteren Frank Rasmussen.

- Man måle gårsdagens succes på tre måder, hvor den første er med kunder. Der kan vi jo kun have hænderne oppe, men hvordan kunderne oplevede åbningen kan jeg desværre kun beklage. Vi måtte simpelthen genstarte systemet, da godt 4.000 kunder prøvede at tilmelde sig på samme tid. Den sidste måde at se på succesen er ved vores kundeservice, der trods et telefonstorm kun havde en ventetid på 5 sekunder - det er jo intet mindre end fabelagtigt, siger Frank Rasmussen stolt.

Men på trods af problemerne kunne Bibob godt 10 timer efter åbning konstatere, at omkring 5.000 kunder havde tilmeldt sig mobiloperatøren.

- Mine år i mobilbranchen har jeg aldrig hørt eller set lignende tilmelding. Da Telmore i sin tid åbnede op, havde vi 400 kunder den første dag, og faktisk er det tankevækkende, at 34 procent af Bibobs nye kunder faktisk kommer fra Telmore, siger han og sætter derved kritikerne til vægs, der mener, at kunderne ikke har brug for endnu et lavprisselskab.

Som åbningstilbud har Bibob tilbudt to former for startpakker, der begge koster 139 kroner. Pakkerne er så opdelt i henholdsvis abonnement med nyt nummer, hvor man får en yderligere rabat på taletid med 250 kroner eller et abonnement, hvor det gamle nummer skal flyttes. Der får man 200 kroners taletid. Yderligere er de 10 ører i SMS et tilbud til og med den 31. december.

- Nu bliver næste skridt, at vi lige skal have ro på settet, og få lidt styr på de mange kunder. Faktisk overvejede vi på et tidspunkt, at lukke for tilmelding så vores logistik også kunne følge med, slutter Frank Rasmussen af.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S