Downloadere vil ikke betale

Der downloades underholdning i et stadigt stigende omfang, men forbrugerne er ikke villige til at betale for indholdet, viser spørgeundersøgelse.

Download og streaming af film, musik og andet digitalt indhold er populært. Men forbrugerne har endnu ikke indstillet sig på, at der også skal betales for underholdningen fra nettet. Det viser en britisk spørgeundersøgelse.

Advokatfirmaet Olswang har interviewet 1500 personer i alderen 13 til 55 år. Svarene indikerer, at underholdningsindustrien står over for en udfordring i fremtiden.

Undersøgelsen viser nemlig, at de fleste ikke er villige til at betale. Halvdelen vil overhovedet ikke betale for downloads, mens 40 procent ikke vil betale mere end cirka 60 kroner om måneden.

Undersøgelsen viser også at lyd og billeder til mobiltelefonen fortsat ikke er særligt populært. 90 procent af de adspurgte har ikke prøvet at hente film eller musik, og 70 af dem har heller ingen intentioner om at gøre det.

Læs mere om undersøgelsen via linket til højre.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S