Microsoft i europæisk offensiv

Microsoft jagter en europæisk vækst på 18 procent i 2005. Væksten skal komme ved at øge marketingindsatsen i fire europæiske nøglelande.

Softwaregiganten Microsoft er gået i offensiven for at skabe en stærk europæisk vækst i 2005. Målet er at vokse med 18 procent i år, og midlet er en øget marketingindsats i fire udvalgte europæiske lande. Det skriver Børsen.

Ifølge en intern strategirapport, som Børsen er kommet i besiddelse af, har Microsoft udpeget fire højpotentielle markeder, som der skal satses hårdt på i 2005. De fire lande er England, Frankrig, Italien og Rusland.

De fem største Microsoft-konsulenthuse sidder tilsammen på 21-39 procent af markederne i disse fire lande, men ved at forstærke marketingindsatsen håber Microsoft at kunne sikre konsulenthusene endnu større markedsandele.

»Mange af Microsofts partnere er ikke velspækkede, så de har ikke selv den nødvendige finansielle styrke til at investere i salg og markedsføring. Microsoft derimod er en toptunet markedsføringsmaskine, som det er oplagt for partnerne at følge i kølvandet på,« siger senioranalytiker Claus Almer fra investeringsbanken ABG Sundal Collier til Børsen.

Strategiplanen anbefaler desuden, at solide konsulenthuse med overskud skal købe op for at sikre sig både størrelsen og ekspertisen til at være generator for Microsofts vækst.

Netcompany A/S

Data Management Consultant

Midtjylland

Rambøll Management Consulting

Senior Software Engineer

Midtjylland

Netcompany A/S

Test Consultant

Københavnsområdet

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Sikkerhed | Aarhus C

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

22. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car