Telenor mister tusindvis af kunder

Priskrigen bliver ved med at presse Telenor. TDC holder skansen.

Telenor mistede i alt 33.000 mobilkunder i årets tre første måneder. Dermed fortsætter priskrigen med at genere Telenor, der ligesom de øvrige teleselskaber har oplevet modgang takket være Onfone. Det viser det norsk-ejede selskabs seneste kvartalsopgørelse.

Det var primært postpaid-kunder, som modtager en regning for deres forbrug, der forlader Telenor. Faktisk fik Telenor 1000 kunder ekstra på prepaid. Samlet set er selskabet gået fra 2.014.000 kunder til 1.981.000 kunder.

Den samlede nedgang betyder, at Telenor mistede 50 millioner af omsætningen i mobilafdelingen i forhold til sidste kvartal 2010. For nyligt har selskabet afskaffet telefontilskud og nye produktkoncepter for at tiltrække mobilkunderne.

Også TDC har netop offentliggjort deres første kvartalsopgørelse. Trods den intense konkurrence melder Danmarks største teleselskab, at de fastholder kundebasen på mobilområdet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere