SPAMfighter henter overskud på dovne og fyldte diske

Spam er ikke længere det eneste, der skal frygte SPAMfighter.

SPAMfighter kom til verden som bekæmper af spam. Men i dag kæmper firmaets produkter også spyware, virus og langsomme harddiske. Det seneste skud på stammen er programmet FULL-DISK fighter, der rydder op i overflødige filer. 

Halvdelen af SPAMfighters omsætning kommer i dag fra de såkaldte utilities, fortæller direktør Henrik Sørensen som kommentar til den netop offentliggjorte årsrapport. SPAMfighter havde i 2010 et overskud på cirka to en halv millioner kroner.

"Vi har flyttet fokus fra ren sikkerhed til også at omfatte tilbehørsprogrammer og utilities. SLOW-PCfighter var nok vores største produkt i 2010. Vi startede op med de utilities i midten af 2009, og salget eksploderede ret hurtigt, hvilket betød, at vi fik opmærksomhed fra konkurrenterne. Det er det marked, som vi nu forsøger at forsvare," siger Henrik Sørensen.


Jeg får ikke bank

Den hårde konkurrence kan aflæses i regnskabet. Selv om overskuddet altså var to millioner kroner i 2010, så er det et tydeligt fald fra 2009, hvor overskuddet var otte millioner kroner.

"Det hænger nok sammen med, at vi har oppet vores udviklingsafdeling i Ukraine. Vi har brugt mange penge på produktudvikling, og så har det også været nødvendigt at skrue op for marketing i flere lande. Men det mindre overskud skal også ses i lyset af, at 2009 var et ekstraordinært godt år for os," siger direktør Henrik Sørensen.

Derfor er direktøren godt tilfreds med overskuddet og forventer et lignende i år.

"Det er ikke sådan, at min partner kommer hjem og slår mig oveni hovedet," siger han spøgende med henvisning til sin kompagnon Martin Thorborg, der har bosat sig i Florida for at fremme SPAMfighters position derovre.

Det er dog fortsat Europa, der er SPAMfighters stærkeste marked, selv om der var tydeligst vækst at spore i Asien i 2010.

SPAMfighter beskæftiger mellem 60-65 personer i Europa, USA og Asien.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

    Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S