Den italienske internetudbyder Tiscali havde 840.000 bredbåndskunder i Europa ved udgangen af 2003 - en vækst på 600.000 i forhold til året før - og meddeler nu, at der er kommet næsten 400.000 nye kunder til i de sidste tre måneder.
Det samlede antal ADSL-kunder hos Tiscali var oppe på 1,24 mio. den 31. marts, skriver Jyllands-Posten. Tiscali har desuden omkring syv million kunder, som anvender almindelig modem-opkobling.
I 2003 steg selskabets omsætning med 20 pct. til 901 mio. euro og driftsoverskuddet før skat (EBITDA) blev på 74,7 mio. euro. Det foregående år måtte Tiscali nøjes med et driftsoverskud på en million euro.
Tiscali forventer at nå en omsætning på 1,2 mia. euro og mindst 1,6 mio. ADSL-kunder i 2004.
I februar meddelte koncernen, at fokus fremover skal rettes mod fem kernemarkeder, Italien, Frankrig, Storbritannien, Tyskland og Benelux-landene.
Tiscali overvejer forskellige strategiske muligheder i de andre lande, hvor selskabet er repræsenteret, men den danske Tiscali-direktør Serge Lupas har understreget, at selskabet bliver på det danske marked.
I Danmark har Tiscali direkte adgang til det rå kobber, mens forretningen i Norge og Sverige er baseret på videresalg af andres produkter.