Google i reklamekrig

Med Googles køb af Youtube er selskabet godt på vej til at blive en sværvægter på markedet for onlinereklamer.

Googles står godt i kampen om at komme i en dominerende position i markedet for onlinereklamer. Derfor råder analytikere konkurrenterne Yahoo og Microsoft til at være på mærkerne.

Hvis de andre selskaber ikke tager sig sammen, står Google ifølge nyhedsbureauet Bloomberg godt rustet til at kapre alle reklamekunderne.

Google købte Youtube for 1,65 milliarder dollars (9,8 milliarder kroner). Købet giver selskabet gode muligheder for at tage en større andel af reklamemarkedet ved at sælge videoreklamer, skriver Børsen.

I øjeblikket er videoreklamer den mest populære og hurtigst voksende form for reklame.

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S