Teleselskaber svigter kunderne

En nordisk undersøgelse viser at teleselskaberne er for dårlige til at svare på kundernes forespørgsler.

De nordiske teleselskaber er for dårlige til at håndtere kundernes oplysninger og vende tilbage på forespørgsler. Det viser en ny undersøgelse om kundeservice, som analysefirmaet Datamonitor har foretaget.

Kun en femtedel af teleselskaberne noterer kundens telefonnummer, så de kan ringe tilbage, og kun en tiendedel registrerer kundens e-mail.

Når kunden henvender sig telefonisk og beder om at blive ringet op, vender 85 pct. af teleselskaberne aldrig tilbage. Og selv i de tilfælde, hvor selskabet ringer tilbage, skal kunden i gennemsnit vente 4,5 dage.

Det bliver ikke bedre hvis man forsøger at kontakte teleselskabet per e-mail. Hele 76 pct. af virksomhederne i telebranchen er ude af stand til at oplyse om deres egen e-mail adresse. Næsten en femtedel svarer slet ikke på e-mails.

Den nye undersøgelse er bestilt af Siebel Systems og Microsoft og bygger på tal fra 41 teleselskaber i Norden, deriblandt seks danske.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere