De fleste danskere vil hellere støtte velgørende formål frem for at optjene rabatter til sig selv. Det viser en undersøgelse foretaget af analysebureauet Webpol på vegne af Engodsag.dk.
550 danskere deltog i undersøgelsen. 79 procent svarede, at det har væsentlig betydning for deres valg af butik, om butikken støtter velgørenhed. Samtidig foretrak hele 90 procent af de adspurgte at donere optjent rabat til velgørenhed frem for at bruge den selv.
På baggrund af analysen har Engodsag.dk indtil videre skrinlagt et nyt rabatsystem, der netop skulle belønne brugerne. Portalen fastholder i stedet konceptet, hvor net-butikkerne donerer små beløb til velgørende formål efter hvert køb.
»Velgørenhed er ved at blive en almindelig ting - noget der foregår hver dag. Det er ikke længere medlidenhed, men en livsstil«, siger Jonathan Løw, medstifter af Engodsag.dk.
»Vi vil meget gerne gøre den gode sag til en del af dit liv ...uden at kaste dårlig samvittighed i hovedet på dig«.
-
-
-
-
165 læser Nvidias topchef: Kina vinder AI-ræset -