Skype afviser anklager fra vrede kunder

Skype svarer nu på på kritikken fra kunder, der føler sig snydt for deres forudbetalte taletid.

Mange Skype-brugere er utilfredse med, at deres forudbetalte taletid til SkypeOut-tjenesten mistes efter seks måneder uden opkald. Det har udløst en proteststorm mod Skype i nettets debatfora, der ligefrem anklages for at snyde kunderne for deres penge. Men Skypes nordiske chef Jonas Kjellberg tager nu til genmæle og forsvarer selskabets forretningspraksis overfor ComON.

»Jeg beklager, at nogle af vores kunder føler sig misinformeret omkring betingelserne for at anvende SkypeOut. Der er meget stor interesse for at kunne ringe til almindelige telefoner og mobiltelefoner fra Skype, og derfor arbejder vi løbende på at udvikle på vores software og kommer løbende med opdateringer. Alle input - positive som negative - har værdi for os, fordi feedbacken hjælper os med hele tiden at gøre vores tjenester endnu bedre. Derfor er vi også meget opmærksomme på tilbagemeldinger som denne om SkypeOut,« siger Jonas Kjellberg til ComON.

Ifølge Skype bliver alle brugere orienteret per e-mail, inden deres tilgodehavende i SkypeOut bliver inddraget. Men flere brugere har klaget over, at de ikke er blevet varslet på forhånd. Hvis man som bruger oplever, at pengene på ens SkypeOut konto forsvinder uden forudgående notifikation, er der sket en fejl, og man kan til enhver tid kontakte Skype Support og få hjælp, understreger firmaet.

»Det er almindelig kotume i teleindustrien, at forudbetalt taletid bortfalder efter en given periode, hvis ikke servicen har været brugt. Men det er klart, at brugeren skal orienteres på forhånd. De få gange email advarslerne ikke fungerer, beder vi folk kontakte vores supportteam, som løser problemet. Vi undersøger i øjeblikket, hvad vi kan gøre for at forbedre vores email kommunikation, så emails ikke frasorteres på grund af mistanke om spam eller phishing. Vi vil også undersøge, om vi skal ændre procedurerne omkring den forudbetalte taletid. I dag er det sådan, at brugere, der har mistet deres forudbetalte taletid, men som ønsker at gøre brug af SkypeOut igen, får ført pengene tilbage på deres konto,« siger Jonas Kjellberg.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere