Hvis du har taget dig selv i at gå på nettet, når du sidder på toiletkummen eller midt i aftensmaden, så er du ikke alene. Danskerne er vilde med at være online.
Det er den overordnede konklusion i Telias årlige trendrapport. Vi vil altid være på.
I undersøgelsen fortæller 60 procent af de adspurgte, at de har en tændt mobil eller bærbar computer i nærheden, når de spiser.
31 procent tager gerne deres mobiltelefon med på toilettet, hvis den ringer. Og 7 procent svarer, at de nogle gange arbejder videre på den bærbare computer på nettet.
Og trangen om altid at være online er flyttet helt ind i sengen.
»Selv når vi sover og altså ikke er mentalt til stede, vil vi stadig være online,« siger Jesper Korsskov, der er chef for produktudvikling hos Telia.
41 procent af de adspurgte har nemlig svaret, at de arbejder på deres bærbare computer i soveværelset.
Trendrapporten tager udgangspunkt i en undersøgelse blandt 2000 mennesker og 500 virksomheder. Der er mere om den omfattende trendrapport her.