Ballmer: Vi vil overraske forbrugerne

En selvkritisk Microsoft-chef erkender, at Microsoft skal blive bedre til at udvikle produkter, som overrasker forbrugerne - ligesom konkurrenter fra Apple og Google gør det.

Microsoft skal blive mere populær blandt forbrugerne, og det kræver, at firmaet forbedrer sig på et helt bestemt område - nemlig overraskelsesmomentet. Sådan lyder udmeldingen fra softwaregigantens administrerende direktør, Steve Ballmer.

På den årlige Worldwide Partner Conference i Houston, Texas, blev Ballmer spurgt, hvorfor Google og Apple blev opfattet som mere cool end Microsoft.

»Vi bliver nødt til at overraske folk. Og det tror jeg, at vi vil,« lød svaret fra Microsoft-bossen, der erkender, at man endnu ikke har præsteret nok på dette område.

»Vi har ikke overrasket folk så meget, som vi skal, for at kunne ride med på cool-bølgen«.

Ballmer blev ligeledes spurgt, om Microsoft har tænkt sig at ændre forretningsmodel, så den i fremtiden bliver baseret på online-annoncer. Her er svaret ifølge Microsoft-bossen både ja og nej.

»Jeg bliver spurgt, om vi forsøger at kassere de nuværende forretningsmodeller for at have blot én annonce-baseret model, og svaret er nej. Forsøger vi at skabe en annonce-model i tillæg til de andre? Selvfølgelig,« sagde Ballmer og understregede, at sådan et tiltag ikke sker i løbet af en nat.

Microsoft-bossen udtrykte sin tilfredshed med det forgange år og fremhævede blandt andet, at der indtil videre er blevet aktiveret mere end 140 millioner Vista-licenser på verdensplan.

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Cyberdivisionen søger IT-Supporter til Flyvestation Karup

    Midtjylland

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Bliv It-overvågningsspecialist i Forsvarsministeriets it-organisation, Cyberdivisionen, Hvidovre

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead Cloud

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Erfaren Linux Operations Engineer

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil