Dårlig kundeservice hos danske teleselskaber

I halvdelen af de danske mobilselskaber bliver kundeservicen vurderet som "dårlig" eller "meget dårlig" i en ny undersøgelse, som Magasinet Mobil har foretaget.

Når man sender en e-mail til de danske mobilselskaber skal man ikke regne med svar - og slet ikke indenfor et døgn. Det viser en undersøgelse af kundeservicen hos teleselskaberne, som Magasinet Mobil har foretaget.

I hvert andet tilfælde blev henvendelsen per e-mail aldrig besvaret - og kun en fjerdedel af mobilselskaberne formåede at levere et svar indenfor et døgn.

Halvdelen af de danske mobilselskaber har en "dårlig" eller "meget dårlig" kundeservice, fortæller undersøgelsen.

Det lille mobilselskab Telmore bliver udpeget som suveræn vinder i Magasinet Mobils undersøgelse af service overfor kunderne. Både indenfor telefonisk support og e-mail klarede Telmore sig bedst.

Tiscali får til gengæld bundkarakter i undersøgelsen. Selskabet tog hverken telefonen eller svarede på henvendelser per e-mail. Tiscalis mobilkunder kan trøste sig med at de fra den 1. januar bliver overtaget af debitel.

I forhold til en tilsvarende undersøgelse i marts måned er kundeservicen hos de danske mobilselskaber dog samlet blevet lidt bedre, konkluderer Magasinet Mobil.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere