Dvd-satsning truer Kiss Technologys' økonomi

Danske Kiss Technology ligger i den teknologiske front med sine dvd-afspillere. Men satsningen er gået ud over økonomien i den lille virksomhed.

15 millioner kroner i underskud efter skat. Det er det foreløbige resultat af danske Kiss Technologys store satsning på dvd-afspillere. Det 30-mand store selskab, der har hjemme i Hørsholm, er markedsledende inden for avancerede dvd-afspillere og spytter nye modeller ud i et hæsblæsende tempo. Der er solgt mere end 100.000 dvd-afspillere med Kiss logoet, men det har ikke været nok til at give sorte tal på bundlinien, skriver Berlingske Tidende.

I 2002 faldt omsætningen med 30 millioner kroner til 166 millioner kroner og for første gang i flere år oplevede selskabet et underskud i bøgerne. 22 millioner kroner før skat manglede der - og selskabets fortsatte drift var ifølge revisionen betinget af, at der enten skulle tjenes penge eller tilføjes ny kapital.

10 millioner kroner fra ejerkredsen Kieldsen Invest ApS og CMA Invest ApS stillede i første omgang revisionen tilfreds - og administrerende direktør Peter Wilmar Christensen er overbevist om, at selskabet når de ventede 10 millioner kroner i 2003.

Strategien er volumen. Enten gennem salg af dvd-afspillere under eget navn eller i såkaldte Original Equipment Manufacturer-aftaler (OEM), hvor Kiss Technology leverer hardwaren, men hvor andre firmaer får deres navn udenpå, skriver Berlingske Tidende.

Det snart ti år gamle Kiss Technology slog i 2001 over på markedet for dvd-afspillere. Siden har de lanceret nogle af de mest avancerede afspillere i verden - deriblandt den allerførste afspiller som kunne håndtere det populære DivX videoformat.

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil