Shop på nettet og støt samtidig et godt formål. Det er den enkle idé bag det danske projekt Engodsag.dk, som nu får støtte fra en af internet-branchens absolutte sværvægtere. Projektet har allieret sig med Googles ekspert-team, som skal bistå med råd og vejledning til, hvordan det danske projekt kan nå ud til endnu flere brugere.
»Det betyder, at vi på tværs af lande kan få deres ekspertviden omkring hvordan vi får folks til at hente vores velgørende software. Den kæmpe viden, som Googles egne folk ligger inde med, bliver en uvurderlig hjælp for os i forhold til at ramme forbrugere, som søger på alt fra nethandel til velgørenhed,« siger Jonathan Løw, medstifter af Engodsag.dk.
Ifølge projektets egne tal har 110.000 danskere hentet det lille program, som sørger for at der doneres penge til velgørende organisationer, hver gang man handler hos en af de deltagende butikker. Og ambitionen er, at projektet skal spredes til flere europæiske lande.
»Vi håber, at Googles store ekspertise indenfor søgninger vil gøre os i stand til at fange folks interesse, når de søger rundt på nettet efter informationer om både velgørenhed og gode shoppingtilbud,« siger han.