8 millioner 3-kunder på verdensplan

3G-mobiltelefonselskabet 3 oplevede en massiv fremgang i 2004. Totalt set voksede kundebasen fra 1 million kunder til hele 8 millioner kunder på verdensplan.

Hong Kong-selskabet Hutchinson Whampoa, der står bag 3G-mobiltelefonselskabet 3, har torsdag offentliggjort årsresultatet for 2004 sammen med kundetal for 3Gruppen. Og 2004 var et år med massiv fremgang. Totalt set voksede kundebasen fra 1 million kunder til hele 8 millioner kunder på verdensplan.

Opgørelsen af 3's samlede kundebase blev lavet onsdag den 30. marts, og opgørelsen viser, at selskabet kunne notere en fremgang på 1,7 millioner kunder alene i første kvartal af 2005.

Dermed blev der fulgt op på de gode takter fra julesalget i 2004, hvor 3 erhvervede 900.000 kunder i november måned og 1,3 millioner kunder i december måned.

Samtidig har selskabet formået at reducere de omkostninger, der er forbundet med at erhverve nye kunder. I sidste halvdel af 2004 blev omkostningerne bragt ned på 2016 kroner per kunde mod 2225 kroner per kunde som gennemsnit for året.

Som en konsekvens af kundetilgangen og omkostningsreduktionen blev 3Gruppens indtægter femdoblet i 2004 i forhold til 2003, hvor selskabet blot operede i syv måneder.

De samlede indtægter i 2004 var på 11,49 milliarder kroner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere