TDC skylder kunderne millioner

Tele- og internetkunder har 16 millioner til gode hos TDC. Telegiganten mener dog ikke, at selskabet skal minde kunderne om, at pengene ligger og venter.

Checks for 16 millioner kroner ligger uindløste hen hos tidligere TDC-kunder. Det drejer sig om cirka 56.000 checks, som ikke er blevet indløst i banken efter opsigelse af abonnemeneter.

TDC's regnskaber viser, at telegiganten siden 2000 har opbygget et beløb på næsten 16 millioner, som tilhører kunderne i koncernen. TDC mener dog ikke, at selskabet skal minde kunderne om, at pengene ligger og venter.

»Det ville koste os rigtigt mange hænder, så vi vil nødig bruge tid på at kontakte dem igen. Desuden er de tit over alle bjerge og ikke nemme at få fat i,« siger afdelingschef Britt Møller fra TDC til Urban.

Urban har også talt med professor i økonomi og ekspert i markedsføring ved Handelshøjskolen, Flemming Hansen. Han mener, TDC burde gøre mere for at betale pengene tilbage.

»Moralsk set er det stærkt kritisabelt, at en koncern af den størrelse ikke gør mere for at gøre folk opmærksomme på, at de har et indestående, selvom kunderne ikke hæver checken. TDC burde indrykke en annonce i avisen, der gør opmærksom på, at folk kan henvende sig, hvis man mener, han har penge til gode,« siger Flemming Hansen.

»Vi skulle jo nødigt have flere tusind telefonopkald , fordi det her nu omtales i en avis,« siger Britt Møller fra TDC. Hun tilføjer dog, at kunder med forældede checks, kan henvende sig og få en ny udstedt af TDC.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Cloud & AI Festival

    Digital transformation | Ballerup

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S