Flere har penge til gode hos Digi-Shop

Efter sidste uges omtale af Digi-Shop og Gert Keller Jensen er flere forhandlere, der har tabt penge på at handle med Digi-Shop, trådt frem.

Siden 2004 har en række forhandlere i Danmark solgt varer til Digi-Shop, der er ejet af Gert Keller Jensen. Ifølge ComONs søsterblad CRN har Århus-forretningen dog været utrolig dårlig til at få betalt regningerne.

Hos RKI er Gert Keller Jensen registreret i en lang række sager blandt andet skylder selskabet Digi-Shop over 50.000 kroner hos Atea. CRN har modtaget flere henvendelser fra andre virksomheder, der ligeledes har stiftet bekendtskab med den dårlige betaler.

Onlineforhandleren Techmaster og printvirksomheden printervirksomheden Discountprint.dk har begge sent mindre ordrer til Digi-Shop. Discountprint.dk omkring 3.000 kroner i klemme hos Digi-Shop og har valgt at sende sagen videre til inkasso. Indehaveren gør dog ingen forhåbninger om at se pengene igen.

»Han bestilte et stofbanner hos os, men betalte aldrig. Vi har både ringet og skrevet, og har en hel sagsmappe på Digi-Shop, så selvom det ikke var det store beløb, så har det været dyrt i tid,« fortæller Marca Kirstejn Johansen, der er daglig leder hos Discountprint.dk.

Brian Bolander Hansen, der er indehaver af Techmaster modtog den første ordre fra Digi-Shop i januar 2007, det var på printerpapir, men selvom det drejer sig om mindre end 500 kroner, så han har alligevel valgt at sende beløbet til inkasso.

»Jeg tager altid inkasso i brug. Gert Keller Jensen fik overbevist mig om, at han kunne købe på kredit og lagde straks efter den første ordre, men der kom aldrig nogen penge. Kort tid efter lagde han en ny ordre ind på over 1.000 kroner, men jeg afviste at sende ordren, før jeg så pengene for den første bestilling, så jeg hørte ikke mere til ham,« forklarer indehaveren.

Hos idhuset i Silkeborg er tale tale om et væsentlig større beløb. Virksomhedens indehaver anslår, at Digi-Shop har købt ind for omkring 25.000 kroner i hans forretning, men han har dog ikke tænkt sig at forsøge med inkasso eller RKI.

»Der er ingen grund til at kaste gode penge efter dårlige penge. Jeg har talt med politiet, og de siger, at det er svært at bevise, at der skulle være tale om bedrageri,« siger Peter Friese til CRN.

En bedragerisag kræver, at virksomheden kan bevise at kunden handlede i ond tro. Hvilket vil sige, at forhandleren skal kunne bevise, at kunden var klar over, at han ikke kunne betale.

Mere om samme emne

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S