Næsten alt returneret elektronik virker perfekt

Blot 5 procent af de elektroniske produkter, der bliver returneret til forhandlerne, er rent faktisk i stykker. Mange tror, at produktet er defekt, selv om det fungerer fint.

Hele 95 procent af de returneringer, som elektronik-forhandlerne tager imod, drejer sig om varer, der fungerer præcis, som de skal. Det viser en ny undersøgelse fra konsulent- og outsourcingfirmaet Accenture.

Det vurderes, at 68 procent af de returnerede produkter fungerer fint, men at de af en eller anden grund ikke lever op til kundernes forventninger.

»Enten har de troet, at varen var defekt, når den ikke var det, eller også har der været en kløft mellem produktet og kundens forventninger,« siger Accentures Terry Steger til amerikanske PC World.

Undersøgelsen tilskriver, at i 27 procent af tilfældene sker returneringen, fordi kunden har ombestemt sig. Det efterlader blot 5 procent til produkter, der rent faktisk er defekte.

Steger mener, at man vil opleve et fald i antallet af returneringer, hvis forhandlere og producenter gør det lettere at komme i gang med at bruge produkterne samt at finde den rigtige opsætning.

»Jeg tror ikke, at returneringsproblemerne er et resultat af en slap retur-politik hos forhandlerne, eller at kunderne benytter sig af muligheden for at returnere,« siger Steger til PC World.

Mere om samme emne

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job