Sammen med Tivolis sæson-åbning lancerer den gamle have et nyt website med e-handel, on-line klub, mm.
»Vores nye hjemmeside havde snigpremiere ud på eftermiddagen mandag den 7. april. Efter den første lille uges tid kan vi med flere tusind ordrer konstatere, at en fjerdedel af årets forventede online salg allerede er nået,« fortæller Tivolis salgs- og marketingdirektør Torben Holme Nielsen .
»Internettet er en meget vigtig salgskanal, som vi forventer, at en stadig større del af vores kortsalg skal komme fra - og på sigt føre til både besparelser og ressourcelettelser,« fortsætter Torben Holme Nielsen.
Indførelsen af content management systemet Composite CMS betyder, at Tivoli kan overlade den hyppige opdatering af det store og meget levende website til flere forskellige medarbejdere i Haven.
»I modsætning til vores gamle løsning er der med Composite CMS stort set ingen grænser for hvad vi selv kan opdatere, uden programmering. Og den høje brugervenlighed betyder at flere medarbejdere kan deltage i arbejdet, uden at de nødvendigvis skal være uddannet på IT-højskolen,« fortæller Tivolis web master Ellen Dahl.
Besøgende, som køber et årskort via Internet, bliver automatisk medlem af en on-line Tivoli-klub. Klubmedlemmer modtager løbende information, som passer til deres personlige præferencer, via e-mail.
»Er man interesseret i ballet, får man en e-mail, næste gang vi sætter en forestilling op i f.eks. Glassalen. Eller hvis vi pludselig får et større afbud og ønsker at give et favorabelt tilbud videre - jamen så er de interesserede fra vores nyhedsservice da de mest naturlige at spørge,« siger Ellen Dahl.
Udover on-line klubben kan man via websitet tilmelde sig en SMS-service, og få tilsendt SMS-beskeder, f.eks. om fredagsrock for de unge.