Tivoli satser på e-handel

Flere tusinde årskort solgt via internettet på 48 timer

Sammen med Tivolis sæson-åbning lancerer den gamle have et nyt website med e-handel, on-line klub, mm.
»Vores nye hjemmeside havde snigpremiere ud på eftermiddagen mandag den 7. april. Efter den første lille uges tid kan vi med flere tusind ordrer konstatere, at en fjerdedel af årets forventede online salg allerede er nået,« fortæller Tivolis salgs- og marketingdirektør Torben Holme Nielsen .
»Internettet er en meget vigtig salgskanal, som vi forventer, at en stadig større del af vores kortsalg skal komme fra - og på sigt føre til både besparelser og ressourcelettelser,« fortsætter Torben Holme Nielsen.

Indførelsen af content management systemet Composite CMS betyder, at Tivoli kan overlade den hyppige opdatering af det store og meget levende website til flere forskellige medarbejdere i Haven.
»I modsætning til vores gamle løsning er der med Composite CMS stort set ingen grænser for hvad vi selv kan opdatere, uden programmering. Og den høje brugervenlighed betyder at flere medarbejdere kan deltage i arbejdet, uden at de nødvendigvis skal være uddannet på IT-højskolen,« fortæller Tivolis web master Ellen Dahl.

Besøgende, som køber et årskort via Internet, bliver automatisk medlem af en on-line Tivoli-klub. Klubmedlemmer modtager løbende information, som passer til deres personlige præferencer, via e-mail.
»Er man interesseret i ballet, får man en e-mail, næste gang vi sætter en forestilling op i f.eks. Glassalen. Eller hvis vi pludselig får et større afbud og ønsker at give et favorabelt tilbud videre - jamen så er de interesserede fra vores nyhedsservice da de mest naturlige at spørge,« siger Ellen Dahl.
Udover on-line klubben kan man via websitet tilmelde sig en SMS-service, og få tilsendt SMS-beskeder, f.eks. om fredagsrock for de unge.

Annonceindlæg fra Computerworld

Defence Tech Denmark hjælper virksomheder med at bringe innovation ind i forsvarssektoren

Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job