Jubii vil være mere maskulin

Jubii skal være enklere, bedre og mindre tøset. "Sats på en seniorportal med stor skrift", råder Martin Thorborg.

Der skal lues gevaldigt ud i sammensuriumet af information på Jubiis hovedside, og kvindeuniverset skal tones langt ned. I hvert fald i det øverste lag.

»Vores forside skal ramme bredt og sende folk videre til underområder for kvinder, mænd osv. Det rodede og kvindlige på forsiden skal væk, så den bliver mere balanceret mod flere målgrupper,« siger Peter Lundsgaard.

Underområderne skal fungere selvstændigt, så Jubiis opgave ikke bliver at ramme alle, men alligevel gør det, fordi underområdernes opgave bliver at ramme deres målgruppe præcist.

Peter Lundsgaard vil ikke oplyse, hvad han og hans fire partnere har givet for Jubii. Men ifølge ComONs oplysninger ligger det betydeligt under de priser, der tidligere har været fremme. Blandt andet er 30-40 millioner blevet nævnt. På den baggrund mener Martin Thorborg, at der er gode penge at hente på Jubii.

»Med den pris de nye ejere har betalt, så skal de være godt dumme for ikke at tjene en formue ved et eventuelt videresalg. Alene at slippe fri af Lycos betyder, at Jubii ikke skal aflevere 30-40 millioner om året til ejerskabet,« siger Martin Thorborg.

Jubii har haft underskud i de seneste år, men det skal ses i lyset af de penge, Lycos har trukket ud af selskabet.

Også Peter Lundsgaard er glad for ikke længere at være under Lycos ejerskab.

»Vi er sammen med Freeway det eneste danske online selskab, der er uafhængigt af andre interesser end internettet. Derfor kan vi arbejde med hvem vi vil. Vi kan i princippet lave partnerskab med både Aller, Bonnier og Egmont,« siger Peter Lundsgaard.

Martin Thorborg mener, at vejen frem for Jubii er at løbe skrigende bort fra tanken om at være portal for alle. I stedet skal der fokuseres benhårdt på en målgruppe.

»Jubii har tabt brugere hver dag i otte år, fordi det er et sammensurium af alle mulige tjenester ud fra en tanke som var relevant i nettets første år. Hvis jeg havde købt Jubii, ville jeg lave en seniorportal med stor skrift og alt om golf, rødvin og opera,« siger Martin Thorborg.

Peter Lundsgaard er meget entusiastisk omkring købet, men bliver nødt til at bruge den første tid på at gøre sig uafhængig af Lycos. Først herefter vil de 20 medarbejdere for alvor fokusere på det nye Jubii.

En lang række af de største danske mediehuse fik tilbud om at købe Jubii.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig...

Infrastruktur | Hellerup

Sikker, compliant og suveræn AI supercomputer

Oplev den danske vej til sikker og suveræn AI. Computerworld viser, hvordan Danish Center for AI gør high-performance computing sikkert, compliant og made in Denmark. Se hvordan danske virksomheder accelererer AI uden at gå på kompromis med...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S