Telmore-kunder er gladest - M1-kunder er surest

Telia, 3, M1 og Tele2 må ifølge en ny kontroversiel tilfredhedsundersøgelse se i øjnene, at deres kunder overvejende er utilfredse. TDC og Sonofon har overvejende tilfredse kunder, men det er langt fra et jubelresultat, som undersøgelsen giver dem. Den absolutte bundskraber i undersøgelsen er M1.

I undersøgelsen, som telepristjek.dk står bag, deltog godt 4.000 kunder hos TDC, Sonofon, Telia, 3, Telmore, Unotel, CBB, debitelSolo, Tele2, Mtel, debitel og M1.

Undersøgelsen viser, at selskaber som Telia og 3 dumper, når kunderne skal bedømme deres egne selskaber, og TDC og Sonofon klarer lige netop skærene, men uden at imponere deres egne kunder.

Telmore, Unotel og CBB klarer sig samlet set bedst.

Noget af det, som mobiloperatøren 3 har døjet med i lang tid, er dækning, og det døjer de stadig med, ifølge kundernes besvarelser i undersøgelsen. Som den eneste operatør havde de overvejende utilfredse kunder, når det gælder dækning ved tale og data. Men det er også værd at bemærke, at vi først finder en af de store operatører helt nede på en 7. plads, og det er TDC. De havde dog overvejende tilfredse kunder.

Derimod ser det værre ud, når det gælder kundeservice. På spørgsmålet om kunderne var tilfredse med hjælpen, de får, og om de opfatter kundeservicen som problemløsende og effektiv, svarede kunderne hos TDC, Telia, 3, Tele2 og M1, at de overvejende var utilfredse. Mest tilfredse er kunderne hos Telmore, uden at de dog kom ud med et prangende resultat.

Kun M1's kunder var overvejende utilfredse, når det drejede sig om overblik over priser og vilkår, mens Telmore havde de mest tilfredse kunder.

3 oplyser til ComONs søsterblad Mobil, at de ikke kan bruge undersøgelsen til noget som helst, og de er "stiktossede over den", forklarer 3's pressechef, Stine Green Poulsen:

"Den er helt hen i vejret. Hvad er det for nogle folk, der har stemt på telepristjek.dk? Vi aner ikke, hvem undersøgelsens deltagere er - der er ingen demografiske data på deltagerne [data om køn, geografi, indkomst etc., red.] Derfor aner vi ikke, om deltagerne er repræsentative for befolkningen, eller om det for eksempel er rødhårede mænd i Kolding-området, der er vores respondenter. Derfor kan man ikke sige noget generelt ud fra undersøgelsen. Brugerne af Telepristjek er prisjægerne, der ikke er vores kernekunder," forklarer Stine Green Poulsen.

Telepristjek.dk og ComONs udgiverselskab Mediaprovider A/S indgik i februar i år et strategisk samarbejde.

Mere om samme emne

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job