Telmore-kunder er gladest - M1-kunder er surest

Telia, 3, M1 og Tele2 må ifølge en ny kontroversiel tilfredhedsundersøgelse se i øjnene, at deres kunder overvejende er utilfredse. TDC og Sonofon har overvejende tilfredse kunder, men det er langt fra et jubelresultat, som undersøgelsen giver dem. Den absolutte bundskraber i undersøgelsen er M1.

I undersøgelsen, som telepristjek.dk står bag, deltog godt 4.000 kunder hos TDC, Sonofon, Telia, 3, Telmore, Unotel, CBB, debitelSolo, Tele2, Mtel, debitel og M1.

Undersøgelsen viser, at selskaber som Telia og 3 dumper, når kunderne skal bedømme deres egne selskaber, og TDC og Sonofon klarer lige netop skærene, men uden at imponere deres egne kunder.

Telmore, Unotel og CBB klarer sig samlet set bedst.

Noget af det, som mobiloperatøren 3 har døjet med i lang tid, er dækning, og det døjer de stadig med, ifølge kundernes besvarelser i undersøgelsen. Som den eneste operatør havde de overvejende utilfredse kunder, når det gælder dækning ved tale og data. Men det er også værd at bemærke, at vi først finder en af de store operatører helt nede på en 7. plads, og det er TDC. De havde dog overvejende tilfredse kunder.

Derimod ser det værre ud, når det gælder kundeservice. På spørgsmålet om kunderne var tilfredse med hjælpen, de får, og om de opfatter kundeservicen som problemløsende og effektiv, svarede kunderne hos TDC, Telia, 3, Tele2 og M1, at de overvejende var utilfredse. Mest tilfredse er kunderne hos Telmore, uden at de dog kom ud med et prangende resultat.

Kun M1's kunder var overvejende utilfredse, når det drejede sig om overblik over priser og vilkår, mens Telmore havde de mest tilfredse kunder.

3 oplyser til ComONs søsterblad Mobil, at de ikke kan bruge undersøgelsen til noget som helst, og de er "stiktossede over den", forklarer 3's pressechef, Stine Green Poulsen:

"Den er helt hen i vejret. Hvad er det for nogle folk, der har stemt på telepristjek.dk? Vi aner ikke, hvem undersøgelsens deltagere er - der er ingen demografiske data på deltagerne [data om køn, geografi, indkomst etc., red.] Derfor aner vi ikke, om deltagerne er repræsentative for befolkningen, eller om det for eksempel er rødhårede mænd i Kolding-området, der er vores respondenter. Derfor kan man ikke sige noget generelt ud fra undersøgelsen. Brugerne af Telepristjek er prisjægerne, der ikke er vores kernekunder," forklarer Stine Green Poulsen.

Telepristjek.dk og ComONs udgiverselskab Mediaprovider A/S indgik i februar i år et strategisk samarbejde.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cyber Briefing

Computerworld giver dig hver måned 30 minutter med de nyeste cybertrusler, konkrete angreb og brugbare råd. Få indsigt i AI og sikkerhed, compliance, risikovurdering og forsvarsstrategier. Tilmeld dig næste Cyber Briefing nu.

14. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere