TDC straffer effektive ansatte

Hos TDC har man en arbejdspolitik, der tvinger kunden til at blive længe på den dyre 118-tjeneste. Ansatte bliver kaldt til samtale, hvis arbejdet bliver lidt for effektivt.

Det er meget få arbejdspladser, hvis overhovedet nogen, hvor man vil blive kaldt ind til disciplinær samtale, hvis man gør sit arbejde godt. Men det gør man hos TDCs nummeroplysning. 500 ansatte skal med alle midler prøve at fastholde kunden på den svinedyre 118-tjeneste i stedet for at servicere kunden hurtigst muligt. Ellers kan det i værste tilfælde koste jobbet, skriver Computerworld i dag.

Det lyder grotesk, men for Dansk Metals Teleafdeling 12, der er fagforening for de ansatte på nummeroplysningen, er det sådan, hverdagen er hos TDC.
- De bliver hevet til samtaler, hvis de er for hurtige. Det handler i stedet om at yde god service. Eksempelvis ved at spørge, om der er et andet nummer, man ønsker, siger Carsten D. Nielsen, afdelingsformand for Teleafdeling 12 til Computerworld.

Men god service kan selvfølgelig være så meget, når man ringer til en pris på 10,35 kroner i minuttet plus en opkaldsafgift på 2,15 kroner. Fagforeningen Teleafdeling 12 har dog ingen mening om, at de ansatte skal holde kunderne så længe som muligt på de dyre opkald. Det er TDCs egen sag. Men der, hvor kæden brister, er ved de disciplinære straffe, det medfører, hvis de ansatte får lukket samtalen for hurtigt. Og det vil forbundet ikke være med til, så de vil nu følge sagen retsligt på foranledning af deres medlemmer.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Enhver strategi for applikationsmodernisering bør tage netværket med fra start

    Modernisering af ældre on-premise-applikationer til cloud-løsninger er en topprioritet for virksomheder globalt.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S