Antivirusleverandøren Trend Micro går nu ind på et nyt marked med sit seneste produkt, Spam Prevention Service. Den nye service skal blokere uønskede mails inden de når firmaets netværk og mail-serverens gateway til internet.
Trend Micros nye antispam-tjeneste er baseret på heuristiske antispamfiltre, som er udviklet af sikkerhedsleverandøren Postini. Den heuristiske teknik som anvendes i servicen bygger på et princip om at beregne sandsynligheden for, at en specifik e-mail er spam - i stedet for at søge efter specifikke nøgleord eller afsendere.
»Med Trend Micro Spam Prevention Service kan vi tilbyde vores kunder en fleksibel beskyttelse mod et problem, som er i konstant og hastig udvikling. De metoder og regler som servicen anvender for at identificere uønskede e-mails og spam opdateres hele tiden, og det betyder, at den e-mail som man ikke ønsker, bliver stoppet inden, den når ind i virksomhedens netværk eller e-mailsystem,« siger Lars Haglund, nordisk marketingchef i Trend Micro.
Filtrets følsomhed kan indstilles i fem niveauer: »Hade«-post, »blive rig hurtigt«-post, pornografisk indhold, reklamer og anden kommerciel spam.
»Vi har udviklet denne antispam-løsning, da vi mener, at den mest effektive måde at stoppe spam på er den samme som for virus, dvs. direkte via it-systemets eller netværkets internet-gateway. Vores mål med servicen er at tilbyde vores kunder en effektiv gateway-baseret beskyttelse. Noget som vi altid har været bedst til,« siger Lars Haglund.