Det blev alligevel ikke til nogen mindelig løsning i striden mellem webhotellerne Surftown og One.com.
Parterne tørnede i sidste uge sammen i fogedretten.
Det juridiske slagsmål skyldes, at One.com mener, at Surftowns marketingsdirektør overtræder markedsføringsloven, når han omtaler og sammenligner Surftown med for eksempel One.com.
Marketingsdirektør Thomas Folmann har i år kørt en ihærdig kampagne for at promovere sit webhotels nyfundne identitet som velfriseret og velopdraget i forhold til resten af branchen. Han har i samme boldgade skudt med skarpt efter konkurrenter, som ifølge Surftown ikke lever op til lovens bogstav.
Blandt andet på firmaets egen blog har Thomas Folmann antydet og påstået, at One.com ikke følger Forbrugerombudsmandens kendelser. Det udløste fogedforbud mod bloggen.
For at undgå et juridisk slagsmål, så valgte Surftown i sidste uge, at fjerne de pågældende indlæg.
Men One.com følte sig stadig hængt ud af en konkurrent, som har en økonomisk gevinst ved at fremstille One.com i dårligt lys. Derfor blev anmodningen om fogedforbud tilpasset - og Surftown undgik ikke en tur i retten.
Til gengæld slipper Surftown for at følge anmodningen om fogedforbud, for fogedretten afviste One.coms påstand. Ifølge retten er der ikke tale om vildledende eller utilbørlig markedsføring i de pågældende sager.
One.com har nu mulighed for at føre sagen ved en regulær sag med påstanden om overtrædelse af markedsføringloven.
Der er links til den aktuelle afgørelse og anmodningen om fogedforbud hos Surftown.