Microsoft interesseret i Universal Music

Microsoft overvejer nu det økonomisk fornuftige i at købe Universal Music, efter at Apple angiveligt er sprunget fra.

Musikgiganten Universal Musics franske ejere, Vivendi, har sat firmaet til salg. Og de interesserede købere bliver ved med at dukke op.

Således skriver New York Times, at Microsoft skulle være interesseret i musikselskabet. Den historie kommer efter at Los Angeles Times i fredags skrev, at Apple lå i forhandlinger med Vivendi om et køb af Universal Music.

Men ifølge New York Times er de forhandlinger strandet igen, da Apple tilsyneladende kun var interesseret i at køeb omkring en tredjedel af Universal. Derfor er Microsoft ifølge derfor nu ved at regne på økonomien i et køb.

Det er formentlig en prisseddel på 40-45 mia. Kroner, som har givet Apple kolde tæer. Penge i denne størrelsesorden skulle dog ikke være noget problem for de to Microsoft-direktører Bill Gates og Steve Ballmer.

Microsoft har igennem MSN og Windows også langt nemmere ved at kunne distribuere Universals musik, end Apple ville kunne.

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

Sikkerhed | Aarhus C

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

22. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil