Ifølge meddelelsen vil Xerox etablere en arbejdsgruppe med repræsentanter fra kunder, partnere, salg og service. Formålet med arbejdsgruppen er at definere og forbedre de etiske guidelines.
Xerox vil også etablere, hvad man kalder, en tæt dialog med Grafisk Arbejdsgiverforening (GA) og deres arbejdsgruppe for nærmere at drøfte de rejste reklamationssager.
Eventuelle fremtidige kundeklager skal endvidere dirigeres direkte til administrerende direktør Per S. Andreasen for at sikre hurtig svar til kunden.
Endelig meddeles det, at såfremt Konkurrencemyndighederne kontakter Xerox Danmark, som det er blevet kommunikeret i dagspressen, vil Xerox Danmark bistå med al relevant information.
Det er i øvrigt Xerox Danmarks opfattelse, at Konkurrencemyndighedernes mulige involvering kan rydde eventuelle misforståelser og fejlopfattelser af vejen.
»Det er mit mål, at Xerox Danmark får løst de konkrete problemer med utilfredse kunder til begge parters tilfredshed inden for ganske få uger. Samtidig skal de opstillede tiltag sikre øget kundetilfredshed på lang sigt,« udtaler Per S. Andreasen.