Xerox Danmark vil stoppe kundeutilfredshed

Xerox Danmark vil stoppe den utilfredshed blandt kunder, der har præget ugens avisoverskrifter - især Berlingske Tidendes erhvevssider, hvor blandt andet Grundfos' topchef advarede mod virksomhedens forretningsmetoder. Xerox har i dag udsendt en meddelse, hvor det oplyses, hvad virksomheden vil foretage sig.

Ifølge meddelelsen vil Xerox etablere en arbejdsgruppe med repræsentanter fra kunder, partnere, salg og service. Formålet med arbejdsgruppen er at definere og forbedre de etiske guidelines.

Xerox vil også etablere, hvad man kalder, en tæt dialog med Grafisk Arbejdsgiverforening (GA) og deres arbejdsgruppe for nærmere at drøfte de rejste reklamationssager.

Eventuelle fremtidige kundeklager skal endvidere dirigeres direkte til administrerende direktør Per S. Andreasen for at sikre hurtig svar til kunden.

Endelig meddeles det, at såfremt Konkurrencemyndighederne kontakter Xerox Danmark, som det er blevet kommunikeret i dagspressen, vil Xerox Danmark bistå med al relevant information.

Det er i øvrigt Xerox Danmarks opfattelse, at Konkurrencemyndighedernes mulige involvering kan rydde eventuelle misforståelser og fejlopfattelser af vejen.

»Det er mit mål, at Xerox Danmark får løst de konkrete problemer med utilfredse kunder til begge parters tilfredshed inden for ganske få uger. Samtidig skal de opstillede tiltag sikre øget kundetilfredshed på lang sigt,« udtaler Per S. Andreasen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere