Tilbage til rødderne for GS Scandinavia

Nu satser periferi-distributøren GS Scandinavia bredt på nye produkter. Vi skal aldrig igen have en så dominerende producent som Logitech, lyder det fra direktør Freddy Gyldenvang.

Artikel top billede

Periferi-distributøren GS Scandinavia er godt på vej til at genopfinde sig selv, efter at distributøren sidste sommer mistede Logitech-agenturet.

»Vi er ved at finde tilbage til rødderne, hvor vi er en specialiseret distributør. Og hvor vi arbejder med producenter, hvor man kan samarbejde og ikke bliver tvunget til at flytte bokse billigst muligt,« siger GS Scandinavia-direktør Freddy Gyldenvang.

Det betyder ikke, at GS Scandinavia er ved at ændre fokus, og ser på andre produkt-grupper.

»Det er ikke nye produkter, men det er alternative produkter i den samme kanal, hvor vi tilbyder forhandlerne et reelt alternativ med en ligeså god kvalitet, men med en bedre indtjening,« siger Freddy Gyldenvang.

Han indrømmer, at tabet af Logitech var hårdt for GS Scandinavia.

»Man kan sige, at vi tidligere havde et Logitech-ben. Det gjorde ondt, da det ophørte. Vi skal ikke derhen igen, hvor vi skal have stort et agentur, som Logitech. Vi skal have en bedre risikospredning fremover,« siger han.

Derfor satser GS Scandinavia på producenter som Cherry og Gyration, som kan levere de samme produkter til kunderne. På den måde kan GS Scandinavia også servicere både deres retail-forhandlere og deres erhvervsforhandlere.

»Cherry, som er ejet af ZF Electronics, har både en industriel division med terminaludstyr og specielle tastaturer, og så har de også de forbrugerrettede tastaturer, der går bedst i retail,« siger Freddy Gyldenvang.

Han fortæller videre, at GS Scandinavia nu regner med at have suppleret op med ny producenter; især når den nyligt indgåede aftale med amerikanske Ihome træder i kraft til sommer.

»Vi lancerer iHOME i juli måned, og så er vi ved at være, hvor vi skal være,« siger Freddy Gyldenvang, der er optimistisk for fremtiden.

»Vi er mere positive, end vi har været i et par år. Kanalen tør prøve noget nyt. De er begyndt at se, at der er andre brands end de store superbrands, og andre muligheder for at få en bedre indtjening. Derfor er vi fortrøstningsfulde. De første måneder efter at vi mistede Logitech-agenturet var vi lidt rystede, fordi det kom som en overraskelse, men nu går det den rigtige vej igen.«

Læses lige nu

    IT-Forsyningen I/S

    Leder af serverteam

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    SAP logistikproces specialist til Forsvarsministeriet Materiel- og indkøbsstyrelsen

    Nordjylland

    IT-Forsyningen I/S

    It-arkitekt

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Dansk erhvervsliv er en del af frontlinjen

    Digitalt forsvar handler ikke blot om det militære men om at beskytte civilsamfundets funktion, påpeger Thomas Nissen i Dansk Erhverv.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job