Teleankenævnet drukner i klager

Det nye Teleankenævn, der åbnede den 25. juli, nærmest drukner i klagesager, skriver Berlingske Tidende. Nævnet har på kun to uger modtaget hele 700 klager fra telekunder der føler sig dårligt behandlet af deres teleselskab.

Til sammenligning modtog Forbrugerstyrelsen, der tidligere var stedet man henvendte sig, kun knapt 650 telerelaterede klager i hele 2001.

Hos Teleankenævnet er man overbevist om, at de overraskende mange klager skyldes at det er blevet nemmere at klage. Tidligere skulle man klage flere forskellige steder hen, hvis man var utilfreds med sit teleselskab. I dag varetages alle klager af Teleankenævnet.

»Men det ændrer ikke ved, at mange kunder oplever, at de har problemer med deres teleselskab,« siger sekretariatsleder i Teleankenævnet, Marianne Bundgaard, til avisen.

De hyppigste klager kommer fra kunder der bliver ved med at modtage regninger for opsagte abonnementer. Samt kunder, der bliver tilmeldt teleselskaber uden deres viden.

Ifølge Teleankenævnet er det primært fire teleselskaber, der klages over. Men nævnet vil endnu ikke sætte navn på dem. På sigt vil der dog blive offentliggjort statistikker over, hvor mange klager hvert enkelt teleselskab modtager, lover nævnet.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

    Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S