På spørgsmålet om, hvorfor fusionsfirmaets PartnerOne kanalprogram ikke blev offentliggjort 7. august, som HP tidligere har oplyst, det ville blive, svarer Fiorina:
»Jeg tror, det er vigtigt at indse det tilbageslag, som vores fusion og PartnerOne-programmet befinder sig i. Når jeg siger tilbageslag, mener jeg den branchekonsolidering, der sker på mange niveauer. Der er ingen tvivl om, og vi har været meget opmærksomme på dette, at vi bliver nødt til at have mere direkte salg, fordi kunderne i nogle tilfælde ikke er indstillede på at betale for en forhandler. Der er heller ingen tvivl om, at kanalen vil blive ved med at være en virkelig vigtig del af vores strategi. Men kanalen, og hvordan vi arbejder med kanalen, og hvordan vi sammen opbygger værdi, bliver afgjort i forhold til et tilbageslag, hvor kunderne fremover forventer at skulle betale mindre. Der er intet kritisabelt i, at det tager tid, men vi må se i øjnene, at der sker fundamentale forandringer i branchen på flere niveauer i værdikæden, og kanalen bliver påvirket af dette, ligesom vi gør,« forklarer hun i interviewet.
HP i Danmark afviste i sidste uge, at der vil blive tale om mere direkte salg i Danmark - trods de nye toner fra HP's hovedkvarter i USA.
Det ventes, at HP's nye kanalprogram vil blive offentliggjort i næste måned.