Happiis kunder snakker for meget

Happii føler sig misbrugt af virksomheder, der udgiver sig for at være private. Derfor ændres storforbruger-abonnementet Maxii nu, så de største storforbrugere får en ni gange højere takst.

Happii har tidligere advaret om, at det kan føre til politianmeldelse, hvis man misbruger selskabets lave mobil-takster på ti øre i minuttet.

Alligevel har der fundet omfattende misbrug sted, og nu griber Happii ind. Det sker ved at sætte loft på de billige priser på storforbruger-abonnementet Hapii Maxii.

Ændringerne betyder, at minut-prisen bliver næsten ni gange højere, når man runder 300 minutters månedlig taletid.

»Vi blev klar over, at en gruppe mennesker har misbrugt vores tilbud. Vi kan se på deres forbrug, at de snakker hele dagen og har et helt unaturligt forbrug af en privatperson at være. Derfor konkluderer vi, at det må være erhvervsvirksomheder, som misbruger et tilbud, der kun er tiltænkt private forbrugere,« siger Happii-boss Poul Thyregod.

Helt nøjagtig er det 13 procent af alle selskabets kunder, der har et så stort forbrug, at selskabet betegner det som »misbrug«.

For at få de lidt for entusiastiske storforbrugere til at holde igen sætter Happii prisen op fra ti øre i minuttet til 89 øre i minuttet når loftet på de 300 minutter nås. Når tærsklen fra den ene pris-model til den anden overskrides, meddeles det pr. sms.

Ændringerne, som også rummer en større prisstigning på sms fra 3 til 8 øre pr. stk, træder i kraft fra den 1. november for eksisterende abonnenters vedkommende, men allerede fra 1. oktober for nye kunder.

»Vi vidste godt fra starten, at vi ville få enkelte private kunder, som ringede så meget, at vi ville tabe penge på dem. Nu har det imidlertid udviklet sig til et decideret misbrug fra stadig flere erhvervsdrivendes side,« hedder det blandt andet i en skrivelse fra Happii til selskabets kunder.

Poul Thyregod forklarer, at Happii som mobilselskab mere er tænkt som en slags service til web-butikkens kunder snarere end en selvstændig overskudsforretning.

Happii er både webshop og mobilselskab. Det ejes af Elbodan, der også driver Expert-kæden.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job