Teleselskab Tellio har vildledt sine kunder. Det mener Forbrugerombudsmanden, Henrik Øe, der i går anmeldte firmaet til politiet.
Anmeldelsen er en reaktion på Tellios reklamekampagne fra maj, hvor selskabet reklamerede med, at man kunne ringe ubegrænset for kun 82,50 kroner om måneden. Samtidig fremgik det af annoncerne, at samtaler var gratis.
Men på selskabets hjemmeside kunne man læse, at opkald til mobiltelefoner og opkald til fastnet telefoner i visse lande ikke var gratis.
Forbrugerombudsmanden kontaktede derfor Tellio og gjorde virksomheden opmærksom på, at annoncerne indeholdt »urigtige, vildledende og urimeligt mangelfulde angivelser«, hvilket er i strid med markedsføringslovens paragraf 3, stk. 1.
Hos Tellio erkender man fejlen.
»Vi har et produkt, hvor det er gratis at ringe til 120 lande, og det ville vi jo selvfølgelig gerne gøre omverdenen opmærksom på. Men i al vor iver fokuserede vi kun på, at det var gratis og glemte at fortælle, at det er lidt dyrere at ringe til mobiltelefoner. Det er selvfølgelig forkert, men man skal jo fokusere på et eller andet i en reklame,« siger Tellios direktør Rune Strømmen til ComON.dk.
Han standsede straks den pågældende kampagne og håbede, at den hurtige reaktion ville får ombudsmanden til at være overbærende, men sagen er altså nu overgået til politiet.