Acer advarer partner mod kunderov

Acer advarer supportselskabet Service Provider mod direkte salg af hjemmepc-ordninger. Det kan give kanalkonflikt, lyder advarslen.

Service Provider er tæt på at skabe kanalkonflikt hos Acer. Hidtil har Service Provider som underleverandør taget overskydende kald fra
callcenteret Anthill, der håndterer supportkald for Acer. Siden maj har Service Provider samtidig haft ti sælgere ansat til at sælge hjemmepc-løsninger til større virksomheder.

Allan Sonne-Schmidt, nordiske direktør hos Acer, advarer Service Provider mod at stjæle kunder fra de andre Acer-forhandlere. Han fastslår, at »kanalkonflikter er utilladelig ifølge Acers etiske retningslinjer«. Acer-direktøren erkender, at Service Provider får en
dobbeltrolle, når selskabet på én gang håndterer supportopkald fra Acer-kunder, samtidig med, at de sælger Acer-computere som en
del af hjemmepc-løsninger.

»Kanalkonflikten er meget begrænset, fordi Service Providers tilbud kun gælder hele pakkeløsninger, hvor en computer er bundlet med en internetforbindelse. Men hvis en forhandler føler sig trådt over tæerne, vil vi standse Anthills måde at håndtere servicekaldene,« siger Allan Sonne-Schmidt.

Han holder sig til, at hjemmepc-markedet er et adskilt marked fra det almingelige pc-marked. Service Providers direktør, Lars Persson,
garanterer, at han ikke kommer til at genere andre Acerforhandlere. Der vil være vandtætte skotter mellem support- og salgsafdelingerne,
lover han. I modsætning til andre forhandlere, vil Service
Provider kun formidle hele pakken af pc og bredbånd til medarbejdere.

»Man skal skelne meget stærkt. Der vil aldrig nogensinde være en konflikt med Acerforhandlerne. Jeg er ikke en almindelig forhandler,
men tilbyder kun hjemmepc-ordninger, og vi tilbyder aldrig en hjemmepc ordning til en kunde, der ringer til vores Acer-hotline,« forsikrer Lars Persson fra Service Provider.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis