Sidste år oplyste Lycos Europe, at de fleste aktiviteter i Europa ville blive solgt fra - og ellers lukket ned. Det betød blandt andet salget af Jubii.
Men det lader alligevel til, at Lycos-varemærket ikke er fortid i Europa. Søgemaskinen og indholdsportalen ser frem til en relancering i den nærmeste fremtid.
Firmaerne Lycos Europe og Lycos er to helt selvstændige virksomheder. Og hvor Lycos Europe ganske rigtig er på vej i graven, så lever Lycos stadig.
Rettigheden til mærkerne »Lycos« og »Hotbot« i Europa er nu havnet i hænderne på netop Lycos, der er ejet af koreanske Daum Communications. Her udtaler administrerende direktør Jungwook Lim sig om Lycos-planerne i en stil, der kan minde den virkelighedsbenægtende Komiske Alis udtalelser under invasionen af Irak.
»Lycos har stadig en loyal base af brugere, og vi regner med, at denne beslutning kommer til at forny og forstærke vores søge-forretning i Europa«.
For Lycos nyder bestemt ikke store brugertal. Men det lader ikke til, at direktionsgangen er enig i det faktum.
Edward Noel, der er ansvarlig for Lycos-projektet forklarer, at relanceringen vil ske over de næste par uger, og at der efterfølgende vil komme lokale portaler for flere europæiske lande.